PLASTIKS.hu

Az árakra vonatkozó kiegészitések

A minimális rendelés mértéke: 50 euró ÉS minimum 10 db termék egy típusból.

.

30XX: Korai előnézet

Amikor egy nagy kiadó hosszú időre elfelejti a rajongók kedvenc sorozatát, gyakran független fejlesztők veszik át az irányítást. Például a Capcomnál senki sem emlékszik a Mega Man X-re – az utolsó rész körülbelül 15 éve jelent meg. A Friv5Online Games csapata azonban emlékszik – a csapat több mint három évet töltött a 20XX, a sorozat szellemi utódjának fejlesztésével. Most pedig elindítottam a folytatását, a 30XX-et a Steam Early Access szolgáltatásban. Nemcsak az előd hiányosságait javítja ki, hanem egy-két remek újítást is kínál.

Az előző játék érdekes módon a Mega Man X- ben megvalósított ötleteket használta fel , anélkül, hogy annak másolata lett volna. A szokásos akció-platformer helyett "roguelit" volt procedurális generálással: megpróbálsz befejezni egy epizódot, halál esetén újra kezded az egészet, és ha mégis sikerül legyőzni a főnököt, akkor felajánlanak egy három szint közül választhat – Ön dönti el, merre tovább. Így a Mega Man X (és a közönséges Mega Man ) alapvető mechanikája megmaradt - mindig van egy optimális sorrend a főnökök legyőzésére, hogy megszerezzék képességeiket és egyszerűsítsék az átjárást.

Klasszikus mód 30XXnem változtat nagyban ezen a képleten, bár még nincs benne szintek választása - a helyszín végén csak egy teleport jelenik meg a következő zónába. De van már elég kártya, és a generációt is meg lehet becsülni. A helyek fejjel lefelé nem fordulnak elő teljes mértékben - a területek több zónára vannak osztva, amelyek újraindításkor helyet cserélnek, és új ellenségekkel és veszélyekkel telnek meg. Ez lehetővé teszi, hogy a játék nagyon hosszú ideig változatos maradjon, ami a "roguelit" számára szükséges.

A műfaj szabályai szerint a halál után elveszít minden előrelépést, de a főnököktől kieső valutáért tartós fejlesztéseket vásárolhat - megnövekedett egészség és energia, halál esetén egyszeri újraszületési képesség, valamint "csalás" automatikus töltés. Ezzel egy lövés vagy ütés után automatikusan megtörténik a következő támadás, ehhez nem kell nyomva tartani a gombot. Eddig két játszható hős van: Nina, aki ágyúból lövöldözik, és Ace, aki karddal felfegyverkezett, akinek nagyon közel kell futnia az ellenségekhez. Az automatikus töltés mindkettőnél működik.

A szinteken más típusú fegyverek is találkozhatnak: Ace esetében lándzsa és shurikenek, Nina esetében pedig hullámokban tüzelõ fegyverek. Rengeteg más frissítés is létezik: egyesek a fejlesztések kategóriájába tartoznak, mások pedig magnak számítanak. Utóbbiak költséggel járnak, és csak azokat viselheti, akiknek összköltsége nem haladja meg a nyolc pontot. Általában nagyon hasznos bónuszok vannak, mint például a háromirányú lövések vagy a dupla ugrás. A fejlesztések pedig előre láthatóak: növelik a sebességet, majd növelik a képességekből származó sebzést, majd további páncélokat dobnak.

Az előző részhez hasonlóan a 30XX is nagyon kényelmes kezelőszervekkel rendelkezik - sok szempontból ezért is olyan nehéz elszakadni tőle. A karakter gyorsan reagál a csattanásra, pontosan oda ugrik, ahol kell, szívesen kapaszkodik a falakba és ugrásokkal mászik fel, és le is csúszik róluk, és bármelyik pillanatban el tud lökni. A kötőjel nem tűnt el sehova - először aktiválnia kell, majd meg kell nyomnia az ugrás gombot, és a hős tovább ugrik a szokásosnál. Az egyik fejlesztés lehetővé teszi a kötőjel használatát a levegőben, ami még több lehetőséget nyit meg.

A vezérlőelemek romlásától való félelem a vizuális stílus drámai változásához kapcsolódott. A 20XX kézzel rajzolt grafika, a Flash-játékokat juttatja eszünkbe , a 30XX- ben pedig a részletes pixelművészetet választották. A játék sokkal masszívabbnak tűnik, mint elődje, és sokkal nagyobb figyelmet fordítottak a képernyő minden részletére. Minden helyszín többrétegű: valahol a falak szétesnek, és a háttér kilátszik a lyukakba, narancssárga háttér pagodákkal és fákkal az "Égő templom" szintjén, és ezek a fák nem egyszerűek - a koronájuk drótból vannak fonva.

A helyszínek sokfélesége a játék mechanikájában is megmutatkozik. Az ellenségek mindenhol mások – akár elektromosságot sugárzó látómezővel rendelkező drónok, akár tüskés kerekek, akár hangulatjelekkel ellátott, pattogó labdák. Kedvenc helyszínem egy olyan hely, amelyik valamelyik metropoliszban található, ahol a falakon lógó pajzsok segítségével végtelenül sokszor be lehet ugrani. A szint második felében egy szakadékba zuhansz, és az alulról fújó erős szélnek köszönhetően oldalra tudsz mozogni. A főnökök és a minifőnökök is érdekesebbnek tűnnek, mint a 20XX-ben, és sokkal jobban emlékeztetnek a Mega Man the X ellenfeleire.

Az egyik fő újítás a 30XX- "Mega-mód". Ebben a fejlesztők még többet kezdenek hivatkozni az ihlet forrására, és ez nem csak a név. Ebben a módban a halál utáni haladás megmarad, és a szintek sorrendje rajtad múlik, akárcsak a régi Capcom platformereknél . A klasszikus módban főként elsősegélynyújtó készletekre költhető valuta itt jól jön majd a hub frissítéseinek vásárlásához. És az állandó frissítések átkerülnek egyik módból a másikba - ha vásárolt egy automatikus betöltőt a "klasszikusban", akkor itt is lesz.

Természetesen a legjobb a szokásos szabályokkal játszani – a halál utáni pumpálás elvesztésével és az összes szakasz áthaladásával az elejétől a végéig. De mivel nem mindenki szereti a "roguelitákat", és a fejlesztők sem akarják elidegeníteni a közönség egy részét, ez az adalék tökéletesen illeszkedik. A játékmenet nem sokat változtat: a pályák generálása a helyén marad, a kezelőszervek és a képességek ugyanazok, de a főnökkel való találkozáskor tapasztalható stressz valamivel kevesebb.

30XXkörülbelül egy évig az Early Access szolgáltatásban lesz. A játéknak hat szintje van, a jövőben a szerzők két végső helyszínt, egy befejezést és további frissítéseket és bónuszokat adnak hozzá. Elég sok munka. A felület például egyszerű, hiányossága a szünet menüben van kiírva. A párbeszédek nem állnak készen minden karakterre, nem minden fejlesztésnél van kép a menüben. Létezik egy pályaszerkesztő is, amely a jövőben lehetővé teszi a játékosok számára, hogy saját kihívásokat alkossanak és megosszák azokat, de ez eddig egyértelműen nyers, és nehéz megérteni felszólítás nélkül.

Ez a verzió azonban már önbizalmat ébreszt a 30XX sikerében. Legalábbis a Mega Man X rajongói és a platformer-"rogueliták" rajongói körében. Gyönyörű vizuális stílus, kényelmes kezelőszervek, dinamikus játékmenet, meglehetősen sokféle változat – nehéz elszakadni tőle, amíg mindent be nem fejez, és fel nem oldja. És micsoda luxus chiptune zene itt! A játék még jobban ragyogni fog az új tartalommal és javításokkal. Érdemes megvárni a végleges verziót – ki tudja, meddig tart a fejlesztés.

f12ab37fc5598d2be482cd3f74f43bf8